Frågor och svar

Det här är vanliga frågor till oss. Kanske är det samma frågor som du har? I så fall hittar du svaren här!

  • Jag vill göra en felanmälan/serviceanmälan med det är min partner som står på kontraktet, hur gör jag då?

  • Det är enbart kontraktsinnehavare som kan göra en felanmälan/serviceanmälan på mina sidor. Är det däremot fel av akut karaktär så hittar du telefonnummer till oss både under dagtid och kvällar samt helger i ditt trapphus eller på hemsidan under https://gladsheim.se/felanmalan/

  • Jag har glömt mitt lösenord, hur gör jag nu?

  • Gå till sidan Glömt lösenord och fyll i dina uppgifter, du kommer därefter att få en återställningslänk skickad till dig.

  • Jag är hyresgäst och behöver mitt objektsnummer för att registrera mig, vart hittar jag det?

  • Du hittar ditt objektsnummer på ditt kontrakt eller på din hyresavi.

  • På vilka orter har ni fastigheter?

  • Vi har fastigheter i Arboga, Karlskoga, Eskilstuna, Skara, Skövde och i Töreboda.

  • Hur registrerar jag mig?

  • Registrera dig gör du här.

  • Jag vill hyra en lägenhet av er, hur vet jag att jag får det?

  • Vad roligt att du vill bo hos oss! Vi har en uthyrningspolicy som vi utgår ifrån när vi godkänner hyresgäster. Du kan läsa den här. Vi har vissa krav som anpassas efter varje lägenhet, detta beror på att din inkomst behöver uppgå till tre gånger hyran före skatt, vilket betyder att inkomstnivån varierar för varje lägenhet. Uppfyller du våra krav så är det den som har stått i vår bostadskö längst som blir erbjuden lägenheten först.

  • Jag kan inte skapa ett konto, varför?

  • Att du inte kan skapa ett konto kan bero på att du inte är över 18 eller för att du inte har ett svenskt personnummer. Har du inte ett svenskt personnummer måste du välja att registrera dig utan personnummer. Det är då också viktigt att du sparar ditt tilldelade användarnamn eftersom du inte kan logga in med ditt personnummer.

  • Jag kan inte hitta svar på mina frågor, vad gör jag?

  • Är du boende hos oss och har frågor som rör ditt boende kan du börja med att logga in på mina sidor och se om vi har svarat på din fråga under vanliga frågor för hyresgäster. För att hitta den sidan måste du vara inloggad. Är det första gången du vill logga in så måste du börja med att registrera dig på mina sidor.

    Hittar du inte din fråga där heller är du varmt välkommen att höra av dig till oss på info@gladsheim.se eller 010-207 82 80 så hjälper vi dig.

  • Jag kan inte logga in, varför?

  • Har du problem med att logga in kan det bero på följande orsaker:

    • Du kan ha skrivit personnumret i felaktigt format. Personnumret skrivs i formatet ÅÅÅÅMMDDNNNN
    • Ditt lösenord kan vara felaktigt, klicka på glömt lösenord så får du ett nytt lösenord skickat till dig. Detta förutsätter dock att du har en e-post registrerad samt att du valt e-post som kontaktsätt. Har du bytt e-postadress var vänligen kontakta oss på Gladsheim.
    • Att du inte har registrerat dig en första gång. Du behöver nämligen registrera dig första gången du vill logga in på mina sidor.
    • Är du sökande hos oss och det var mer än 12 månader sedan du loggade in senast så finns du inte längre kvar i vår bostadskö.
  • En nära anhörig till mig som har kontrakt hos er har gått bort. Vad gör jag?

  • Vid dödsfall gäller en månads uppsägningstid om lägenheten sägs upp inom 1 månad från dödsdatumet. Dödsboet ska säga upp kontraktet och bifoga ett dödsfallsintyg. Om du var samboende med den avlidna och vill bo kvar i lägenheten bör du kontakta oss för att skriva om kontraktet. Ta kontakt med förvaltningen på din ort för att få reda på mer samt för att få tillgång till uppsägningsblankett. Du når förvaltningen genom växelnumret 010-207 82 80 eller på info@gladsheim.se